Informace o projektu
Behaviorálně ekonomické experimenty v marketingu a managementu
- Kód projektu
- MUNI/A/1021/2015
- Období řešení
- 1/2016 - 12/2016
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Ekonomicko-správní fakulta
- Ing. Bc. Michal Ďuriník, Ph.D.
- Ing. Mgr. Daniel Kerekeš, Ph.D.
- Ing. Anida Krajina, Ph.D.
- Ing. Martin Ovčaří
- doc. Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D.
- Ing. Dita Stehlíková
- doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
Projekt zahrnuje sérii experimentů a přípravu článků z experimentů z oblastí behaviorální ekonomie, u kterých je možná aplikace poznatků do podnikové praxe, zejména do managementu a marketingu. Výzkumným cílem projektu je odhalení psychologických, sociálních, kognitivních a emočních faktorů, které mají vliv na rozhodování spotřebitelů a na výkon zaměstnanců. Součástí projektu je vytvoření teoretického zázemí pro realizaci výzkumu behaviorálně ekonomických fenoménů s aplikací do podnikové praxe (tvorba monografie a překlad a validace zahraniční dotazníkové metody) a 5 experimentů zaměřených na paradox volby spotřebitele, vliv kontextu na rozhodování spotřebitele, zájmový branding, emailový marketing a sandwichovou zpětnou vazbu.
Publikace
Počet publikací: 16
2023
-
The evaluation of personnel selection methods by HR practitioners : The effect of reference and its interaction with information about validity
International Journal of Human Resource Management, rok: 2023, ročník: 34, vydání: 16, DOI
2020
-
Sandwich feedback: The empirical evidence of its effectiveness
Learning and Motivation, rok: 2020, ročník: 71, vydání: August, DOI
2018
-
Motives behind voting and the perception of the motives: Paradox of voting in Bosnia and Herzegovina
Eurasian Economic Review, rok: 2018, ročník: 8, vydání: 3, DOI
-
The Short Maximization Inventory
Judgment and Decision Making, rok: 2018, ročník: 13, vydání: 1, DOI
2017
-
Drivers of Consumer Decision Making - Comparative Analysis of Behavioral and Neuroeconomics Models
REGIONAL STUDIES ON ECONOMIC GROWTH, FINANCIAL ECONOMICS AND MANAGEMENT, rok: 2017
-
Influence of autonomy and task significance on engagement: Experiment
Trends and Issues in Interdisciplinary Behavior and Social Science: Proceedings of the 5th International Congress on Interdisciplinary Behavior and Social Science (ICIBSoS 2016), rok: 2017
-
Lze si za peníze koupit štěstí?
Psychologie práce a organizace 2017: Pracovní potenciál a jeho proměny v čase, rok: 2017
-
Maximizace a rozhodovací paralýza
Current Problems of the Corporate Sector 2017, rok: 2017
-
Perceived performance as predictor of satisfaction: Experiment
Trends and Issues in Interdisciplinary Behavior and Social Science: Proceedings of the 5th International Congress on Interdisciplinary Behavior and Social Science (ICIBSoS 2016), rok: 2017
-
Personal interest branding: Source of price premium
Journal of International Consumer Marketing, rok: 2017, ročník: 29, vydání: 1, DOI