Project information
Behaviorálně ekonomické experimenty v marketingu a managementu
- Project Identification
- MUNI/A/1021/2015
- Project Period
- 1/2016 - 12/2016
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Grant Agency of Masaryk University
- Category A
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Economics and Administration
- Ing. Bc. Michal Ďuriník, Ph.D.
- Ing. Mgr. Daniel Kerekeš, Ph.D.
- Ing. Anida Krajina, Ph.D.
- Ing. Martin Ovčaří
- doc. Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D.
- Ing. Dita Stehlíková
- doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
Projekt zahrnuje sérii experimentů a přípravu článků z experimentů z oblastí behaviorální ekonomie, u kterých je možná aplikace poznatků do podnikové praxe, zejména do managementu a marketingu. Výzkumným cílem projektu je odhalení psychologických, sociálních, kognitivních a emočních faktorů, které mají vliv na rozhodování spotřebitelů a na výkon zaměstnanců. Součástí projektu je vytvoření teoretického zázemí pro realizaci výzkumu behaviorálně ekonomických fenoménů s aplikací do podnikové praxe (tvorba monografie a překlad a validace zahraniční dotazníkové metody) a 5 experimentů zaměřených na paradox volby spotřebitele, vliv kontextu na rozhodování spotřebitele, zájmový branding, emailový marketing a sandwichovou zpětnou vazbu.
Publications
Total number of publications: 16
2023
-
The evaluation of personnel selection methods by HR practitioners : The effect of reference and its interaction with information about validity
International Journal of Human Resource Management, year: 2023, volume: 34, edition: 16, DOI
2020
-
Sandwich feedback: The empirical evidence of its effectiveness
Learning and Motivation, year: 2020, volume: 71, edition: August, DOI
2018
-
Motives behind voting and the perception of the motives: Paradox of voting in Bosnia and Herzegovina
Eurasian Economic Review, year: 2018, volume: 8, edition: 3, DOI
-
The Short Maximization Inventory
Judgment and Decision Making, year: 2018, volume: 13, edition: 1, DOI
2017
-
Drivers of Consumer Decision Making - Comparative Analysis of Behavioral and Neuroeconomics Models
REGIONAL STUDIES ON ECONOMIC GROWTH, FINANCIAL ECONOMICS AND MANAGEMENT, year: 2017
-
Influence of autonomy and task significance on engagement: Experiment
Trends and Issues in Interdisciplinary Behavior and Social Science: Proceedings of the 5th International Congress on Interdisciplinary Behavior and Social Science (ICIBSoS 2016), year: 2017
-
Lze si za peníze koupit štěstí?
Psychologie práce a organizace 2017: Pracovní potenciál a jeho proměny v čase, year: 2017
-
Maximizace a rozhodovací paralýza
Current Problems of the Corporate Sector 2017, year: 2017
-
Perceived performance as predictor of satisfaction: Experiment
Trends and Issues in Interdisciplinary Behavior and Social Science: Proceedings of the 5th International Congress on Interdisciplinary Behavior and Social Science (ICIBSoS 2016), year: 2017
-
Personal interest branding: Source of price premium
Journal of International Consumer Marketing, year: 2017, volume: 29, edition: 1, DOI