Aby média vyhověla preferenci negativního obsahu, mají tendenci nadměrně informovat o špatných zprávách. Miloš Fišar, Tommaso Reggiani, Fabio Sabatini a Jiří Špalek ve svém nejnovějším článku Media negativity bias and tax compliance: experimental evidence konstatují, že tyto negativní tendence ve zpravodajství v ekonomických a politických otázkách snižují dodržování daňových předpisů. Pokud jsou lidé naopak vystaveni autentickým informacím o vhodném využití daňových příjmů, dodržování daňových předpisů se výrazně zvyšuje.
Výše uvedeným zjištěním se dostalo pozornosti také na platformě LSE Business Review. Jedná se o portál pod hlavičkou The London School of Economics and Political Science. Jeho cílem je sdílet nejnovější zjištění výzkumu ve společenských vědách se zástupci všech oblastí profesionální sféry (businessu, financí či veřejné správy).
Odborné blogy jsou v současné době, stejně jako např. profesní či laické sociální sítě, vhodnou cestou pro zvyšování vizibility a společenského dopadu vědeckých výstupů. Sledování této formy společenského dopadu získává na významu a doplňuje vhodně tradiční metriky publikačních výstupů. Nejznámější platformou pro zjišťování těchto jiných forem ohlasu je platforma Altmetric. Každý student či zaměstnanec Masarykovy univerzity má přístup do databáze, stačí se zaregistrovat přes email učo@muni.cz na https://www.altmetric.com/explorer/login. Zkuste se podívat na svůj výzkum v jiných barvách!