SUGGESTIONS OF WAYS OF APPLYING COMPLEX APPROACH TO THE CREATION OF E-LEARNING COURSES OR TO TEACHING IMPLEMENTED BY COMPUTATIONAL TECHNOLOGY
Název česky | NÁVRHY JAK KONKRÉTNĚ UPLATNIT KOMPLEXNÍ PŘÍSTUP PŘI VYTVÁŘENÍ E-LEARNINGOVÝCH KURZŮ ČI VÝUCE USKUTEČŇOVANÉ PROSTŘEDNICTVÍM VÝPOČETNÍ TECHNIKY |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Initiatives for Education Areas |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | E-learning; health; proceeding |
Popis | Současný trend v edukačním procesu, zejména pak na vysokých školách, je mimo jiné charakterizován stále větším využíváním výpočetní techniky. Někdy se jedná o pouhé samostudium studentů, kdy třeba na internetu vyhledávají informace k tématům probíraným ve škole. Jindy jsou však počítače přímo součástí vlastní výuky. Například při rýsování obrázků různého charakteru, v laboratorních cvičeních, při používání specielního softwaru ve cvičeních apod. Kromě toho však existuje i výuka založená přímo na používání počítače. Tím je myšlen E-learning v různých jeho podobách a variantách (např. Blended learning). Při výuce, jakožto činnosti učitele, stejně tak i při učení se, jakožto činnosti studujícího, se příliš často zaměřujeme pouze na získávání a osvojování si určitých kompetencí apod., ale zapomínáme, že je třeba se věnovat i samotné práci u počítače, a to v komplexním pohledu. Tedy nejen ovládání softwaru, ale také třeba zdravotní hledisko studia u počítače. Příspěvek se věnuje právě této problematice. Popisuje návrhy, jak studujícího nenásilnou formou přimět k dodržování pracovní hygieny. Příspěvek se primárně zaměřuje na tvorbu E-learningových kurzů, ale mnohé z navržených podnětů lze aplikovat i při využívání počítačů v běžné výuce. |