Jesle a vývoj dítěte v kontextu budoucích rizik na českém trhu práce
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Studium rané institucionální péče o děti se v poslední době rozvíjí v evropské sociální politice v souvislosti s hledáním cest snadnějšímu uplatnění žen v zaměstnání a současně v souvislosti se snahou omezovat negativní vlivy na vývoj dětí. Tato práce využívá výsledky studie ELSPAC, longitudinální studie těhotenství a dětství. Užitím různých statistických metod analyzuje vyčerpávající vzorek všech dětí narozených v letech 1991 a 1992 v Brně a Znojmě, které navštěvují jesle v různé intenzitě ve věku do tří let. Na jednu stranu nenalézáme dostatek evidence k potvrzení pozitivního vlivu jeslí na kognitivní vývoj dítěte. Tento nález platí pro všechny děti obecně, jakožto i pro děti ze stimulačně slabších rodin. Na druhou stranu výsledky nenaplňují obavu, že příliš mnoho nemateřské péče škodí dítěti po emociální stránce. |
Související projekty: |