Společnost (ne)vzdělanosti, fakt nebo výzva?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Filosofický časopis |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Filosofie a náboženství |
Klíčová slova | Society Education University Education |
Popis | Stať se věnuje hodnocení knihy Konráda Paula Liessmanna Teorie nevzdělanosti.(Praha: Academia 2008). Autor stati souhlasí s Liessmannovým názorem, že v nynějších reformách vysokoškolského vzdělání již nejde o tradiční ideu vzdělanosti, ale o řízení, kontrolu a potlačování svobodného ducha. Liessmann úpadek vzdělání konfrontoval pouze s jeho tradičním osvícenským modelem a vyhnul nutnosti obsahové změny vzdělání pro fázi globalizované kultury. Autor stati proto připomíná, že nynější vzdělávací systém neformuje pouze, ale svým nevhodným obsahem pomáhá prohlubovat i globální ekologickou krizi. |
Související projekty: |