Společnost (ne)vzdělanosti, fakt nebo výzva?

Autoři

ŠMAJS Josef

Rok publikování 2010
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Filosofický časopis
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Filosofie a náboženství
Klíčová slova Society Education University Education
Popis Stať se věnuje hodnocení knihy Konráda Paula Liessmanna Teorie nevzdělanosti.(Praha: Academia 2008). Autor stati souhlasí s Liessmannovým názorem, že v nynějších reformách vysokoškolského vzdělání již nejde o tradiční ideu vzdělanosti, ale o řízení, kontrolu a potlačování svobodného ducha. Liessmann úpadek vzdělání konfrontoval pouze s jeho tradičním osvícenským modelem a vyhnul nutnosti obsahové změny vzdělání pro fázi globalizované kultury. Autor stati proto připomíná, že nynější vzdělávací systém neformuje pouze, ale svým nevhodným obsahem pomáhá prohlubovat i globální ekologickou krizi.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.