Když nadání není dar. Případová studie problematického vývoje nadání.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2007 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | II. Medzinárodná konferencia doktorandov odborov psychológia a sociálna práca. Zborník z konferencie |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | giftedness; case study; underachievement |
Popis | V příspěvku je představen případ nadaného chlapce, u kterého nevhodná výchova, založená na přesvědčení o vrozené výjimečnosti, vedla k následným problémům ve škole i v sociálních vztazích. Je poukazováno především na interakce mezi vrozeným nadáním a subjektivními faktory a na měnící se význam, který mají tyto interakce v různých kontextech (rodina, škola a vrstevníci). Použitou metodou je případová studie, cílem je jak vhled do jedinečného případu, tak analytické zobecnění, předpokládající platnost některých závěrů i pro jiné podobné případy. |
Související projekty: |