Postoje českých učitelů ke vzdělávání mimořádně nadaných žáků
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2008 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Psychologia a patopsychologia dieťaťa |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.elis.sk |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | gifted teachers attitudes to giftedness |
Popis | Výzkum postojů pedagogů k problematice nadání a k otázkám vzdělávání mimořádně nadaných žáků je v České republice nový. Příspěvek mapuje důležité determinanty vzniku těchto postojů jak u pedagogů prvního i druhého stupně ZŠ. Výzkum se zabývá zejména otázkou, jakou roli hraje při utváření těchto postojů proměnná, jež bývá v zahraničních výzkumech označena jako kontakt s nadáním a jak tato proměnná ovlivňuje postoj k devíti vybraným kategoriím, vytvořeným analýzou Škály postojů k nadání (Attitudes Toward Giftedness Scale), autorů Gagné a Nadeau (1985). Výzkum přináší některé další otázky, kterým se chceme věnovat v následujících výzkumech. |
Související projekty: |