Public services quality improvement and public services standards

Logo poskytovatele
Název česky Standardy veřejných služeb jako možnost zvyšování kvality veřejných služeb
Autoři

NUNVÁŘOVÁ Svatava

Rok publikování 2008
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj European Spatial Research and Policy
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Řízení, správa a administrativa
Klíčová slova Public administration; public management; public services quality; citizens satisfaction; public services standards; municipalities
Popis Reforma územní veřejné správy pomohla vyřešit většinu problémů vznikající v důsledku nemožnosti dostatečně uplatňovat ve veřejné správě principy decentralizace a subsidiarity. Po její aplikaci začala být pozornost ve větší míře věnována modernizaci a kvalitě veřejného sektoru. Nový systém organizací veřejné správy dával šanci k použití moderních přístupů řízení organizací pocházejících z oblasti řízení organizací soukromého sektoru. Vstup České republiky do Evropské unie také znamenal možnost ve větší míře využívat zahraničních zkušeností. Právě kvalita je jednou z oblastí, které Vláda ČR významně prosazovala. Ke zvyšování kvality veřejné správy lze použít mnoho metod a přístupů, jedním z nich je i definování a prosazování standardů veřejných služeb. Nicméně i standardy, mají svá omezení, s kterými je třeba při jejich zavádění kalkulovat. Článek představuje vybrané výsledky z projektu GA ČR 402/07/1486 s názvem Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.