Self-Esteem of Intellectually Gifted Children and Children Identified by their Parents and Teachers as Gifted
Název česky | Sebehodnocení intelektově nadaných dětí a dětí identifikovaných rodiči a učiteli jako nadané |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2004 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Book of Abstracts |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | self-concept; global self-worth; gifted children |
Popis | Zkoumání sebehodnocení nadaných dětí je součástí širšího výzkumu zaměřeného na sociabilitu a emocionalitu nadaných v České republice. Výzkumu se zúčastnily děti ve věku 7-9 let. V první fázi výzkumu jsme identifikovali nadané děti. Ke screeningu inteligence dětí ve třídách jsme použili Ravenovy barevné progresivní matrice. Také jsme požádali rodiče a učitele, aby identifikovali jejich děti jako nadané. Ve druhé fázi výzkumu jsme vybrané děti testovali podrobněji. Použili jsme širokou škálu metod pro získání údajů o dětech, ale pro výzkum sebehodnocení a struktury inteligence byly nejdůležitější Wechslerova inteligenční škála pro děti a Profil vnímání sebe sama pro děti S. Harterové. Učitelé hodnotili děti pomocí Škály aktuálního chování dítěte. |
Související projekty: |