Teachers`s approach to pupils with heterogeneous language repertoires in the Czech Republic
Název česky | Přístup učitelů k žákům s heterogenním jazykovým repertoárem v České republice |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2024 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Citace | |
Popis | Vzhledem ke stále se zvyšující migraci a s ní spojené jazykové bariéře ve vzdělávání jsem se rozhodla tuto oblast prozkoumat. Cílem mé práce je zjistit, jaký je přístup učitelů k žákům s heterogenním jazykovým repertoárem. Ve svém disertačním výzkumu se zaměřuji na vícejazyčnost učitelů druhého stupně základních škol v České republice, neboť téma vícejazyčnosti není v České republice dostatečně prozkoumáno. Zkoumám (1) vnímání jazykové heterogenity ve třídách učiteli; (2) podporu učitelů a její projevy ve výuce; (3) změny v přístupu učitelů k jejich profesi. Hlavním zdrojem dat jsou polostrukturované rozhovory s učiteli základních škol. První výsledky z polostrukturovaných rozhovorů můžete vidět zde. Výzkum je v začátcích, jelikož jsem studentka prvního ročníku doktorského studia. |
Související projekty: |