Galeristka Anna : Chatbot jako vzdělávací objekt
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Journal of Technology and Information Education |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://jtie.upol.cz/artkey/jti-202201-0004_galeristka_anna_chatbot_jako_vzdelavaci_objekt.php |
Doi | http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2022.009 |
Klíčová slova | chatbot; case study; information literacy; artificial intelligence; dialogue modeling |
Popis | Případová studie se zaměřuje na kvalitativní analýzu reflexe knihovníků (n=12) a studentů (n=17) práce s chatbotem, který je vytvořený skrze dialogové rámce. Soustředí se na to, jakým způsobem tito respondenti chápou interakci s dialogovým systémem, který nevyužívá umělou inteligenci, jak jsou ochotni přijmout narativní vlastnosti takové edukační interakce. Diskuse se soustředí jak na význam designu takových vzdělávacích objektů, tak na problémy a výzvy, které práce s nimi přináší. Případová studie pracuje s vlastním vytvořeným chatbotem – Galeristkou Annou, který je zaměřený na rozvoj kompetencí souvisejících s vyhledáváním informací o uměleckých artefaktech na internetu. |