Badatelsky orientovaná výuka matematiky: bibliografická analýza

Autoři

MATULOVÁ Markéta DEMCHENKO Hanna

Rok publikování 2019
Druh Článek ve sborníku
Konference MITAV 2019
Citace
Klíčová slova Bibliographic Analysis, Inquiry-Based Education, Mathematics, Problem-Based Learning
Popis Tento příspěvek popisuje bibliografickou databázi zahrnující 437 vědeckých článků publikovaných v letech 1980-2018 souvisejících s badatelsky orientovanou výukou matematiky. Dokumenty byly primárně shromážděny pomocí vyhledávání na Web of Science, přičemž na základě obsahu abstraktu byly vybrány relevantní publikace, jejichž záznamy byly vyexportovány do souboru MS Excel, podrobeny klasifikaci podle dalších důležitých kritérií a použity jako základ pro databázi. Do databáze byly ručně přidány další relevantní proměnné charakterizující typ studie, cílovou skupinu, zemi původu, témata pokrytá studií a použité metodologické přístupy. Následně byla pro vybrané charakteristiky získaného datového souboru provedena bibliografická analýza, pomocí níž byly identifikovány nejcitovanější publikace, nejpoužívanější klíčová slova, nejproduktivnější země, poměrné zastoupení jednotlivých kategorií použité klasifikace a trendy v počtu publikací.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.