Metodika lekcí informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně (s akcentem pedagogického konstruktivismu)
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | INFOS 2015. 38. medzinárodné informatické sympózium o postavení a úlohách pamäťových inštitúcií v oblasti rozvoja kultúry, vedy, techniky a vzdelávania |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.infolib.sk/files/infos_2015_prezentacie/zbornik-infos-2015-web.pdf |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | information literacy; information education; constructivism; lecturer; Masaryk University; Education; College Library; Pedagogy |
Popis | Knihovny jsou v současné době stále více vnímány jako instituce aktivně vzdělávací, což zvyšuje nároky na úroveň pedagogických kompetencí lektorů. Příspěvek prezentuje příklad metodiky informačního vzdělávání ve vysokoškolských knihovnách, reflektující Přechodový model informační gramotnosti, který společně s metodikou vznikl v Centru informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně. Metodika akcentuje jako pedagogické paradigma využitelné v lekcích informačního vzdělávání didaktický konstruktivismus a další prvky a přístupy aktivizační výuky podporující učení zaměřené na studenta. V příspěvku je představen rovněž aplikační nástroj metodiky informačního vzdělávání – Karta semináře. |
Související projekty: |