Právotvorba obcí a smíšené správní akty
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Citace | |
Popis | Právní předpisy obcí, které jsou tradičně pojímány jako normativní správní akty, se svojí působností vztahují vždy na hranicemi dané obce vymezené území, či na jeho konkrétně vymezené části. Tyto právní předpisy tak v daném ohledu mají, v porovnání s právními předpisy s celostátní působností, svůj předmět regulace více či méně konkretizovaný. V České republice vedla tato skutečnost k tomu, že v několika případech byla (původně) právním předpisům obcí (nově) přiznána forma smíšeného správního aktu, a to ať už legislativně (územní plány obcí) či judikatorně (parkovací zóny). Uvedený přístup přitom zásadně mění (v souvislosti s institutem opatření obecné povahy) jak podmínky pro jejich vydávání, tak rovněž jejich soudního přezkumu, a to směrem k zvýšení úrovně ochrany veřejných subjektivních práv jejich adresátů. Příspěvek se věnuje problematice identifikování těch právních předpisů obcí, které v sobě kombinují prvky normativního a individuálního správního aktu a souvislostem vyplývajícím z tohoto faktu, včetně problematiky ochrany veřejných subjektivních práv. |
Související projekty: |