Informace o projektu
Vis4Schools: Fostering Information Visualization Literacy in Schools
- Kód projektu
- GF22-06357L
- Období řešení
- 3/2022 - 12/2024
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- LA granty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Fakulta informatiky
- Klíčová slova
- Digital Media, Human-Computer Interaction, Visualization, Playful Approach
Lidské vnímání je založeno primárně na vizuálním vjemu, což umožňuje snadnější porozumění sdělené informace než za použití jiného způsobu reprezentace dat. Vlastní vytváření a následná interpretace a porozumění vizuální informace je však stále subjektem pro zkoumání a definování základních principů. Na rozdíl od čtení a psaní, tyto vizuální dovednosti nejsou součástí klasického vzdělání ve školách. Důsledkem je skutečnost, že většina lidí nenáí schopna porozumět a pracovat s novými vizuálními reprezentacemi a vlastnostmi zobrazených dat. Naším návrhem je integrovat studijní materiály, jako například videa a animace, výukové hry či textové popisky doplněné o grafiku, do výukových sylabů. Tento návrh je inovativní v následujících aspektech: 1) specifický fokus na cílovou věkovou skupinu v rozsahu 14 až 19 let, 2) využití technologií deklarativních vizualizací, 3) vytvoření frameworku a instrukcí pro návrh a integraci výukových materiálů o vizualizaci dat, které budou následně přímo využitelné pro výuku jednotlivými učiteli, institucemi a studenty.
Partners
St. Pölten University of Applied Sciences/Wolfgang Aigner (Lead) & Christina Stoiber
Austrian Computer Society (OCG)/Martin Kandlhofer, Ronald Bieber
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.
Publikace
Počet publikací: 5
2024
-
Across the Planets - Playful Approach for Learning the Shortest Path Algorithm for Graphs in Augmented Reality
Proceedings of the 27th International Academic Mindtrek Conference (Mindtrek '24), rok: 2024
-
Mapping the Landscape of Data Visualizations in Schools and Educational Resources
Rok: 2024
-
Play and Viz: Using Entertainment Games for Exploring Data Visualizations
Proceedings of the 19th International Conference on the Foundations of Digital Games, rok: 2024
-
Towards a Taxonomy of In-Game User Interface Visualizations
Proceedings of the 27th International Academic Mindtrek Conference (Mindtrek '24), rok: 2024
2023
-
Construct and Play: Engaging Students with Visualizations through Playful Methods.
In Companion Proceedings of the Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play (CHI PLAY Companion '23), rok: 2023