Informace o projektu
Spotřebitelské chování v kontextu cirkulární ekonomiky
- Kód projektu
- MUNI/A/1054/2018
- Období řešení
- 1/2019 - 12/2019
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Ekonomicko-správní fakulta
- Ing. Jana Švecová
- Ing. Michal Jirásek, Ph.D.
- doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
- Ing. Radmila Štangová
Cirkulární ekonomika (CE) je ekonomický a průmyslový systém, v rámci kterého dochází prostřednictvím redukce, opětovného využívání a recyklace k celkovému snižování spotřeby energie a produkce odpadů. Nedílnou součástí úspěšného fungování tohoto systému je jeho akceptace ze strany všech stakeholderů. A to včetně spotřebitelů, kteří se však podle několika málo empirických výzkumu zdají být na tuto zásadní změnu nepřipraveni. Cílem tohoto projektu je tak lepší pochopení spotřebitelského chování koncových zákazníků ve vztahu k CE. Prostřednictvím lepšího porozumění jednotlivých motivů a bariér na straně zákazníka lze totiž navrhnout mechanizmus fungování/business modely pro úspěšné fungováním cirkulární ekonomiky daleko efektivněji. Teoretickým východiskem pro realizovaný výzkum jsou „tradiční“ modely spotřebitelského chování rozšířené o nejnovější poznatky v oblasti CE.
Publikace
Počet publikací: 2
2019
-
The determinants of consumer behaviour of students from Brno when purchasing organic food
Review of Economic Perspectives, rok: 2019, ročník: 19, vydání: 1, DOI
-
WHAT ABOUT YOUNG GENERATION? THEIR PURCHASE INTENTION TOWARDS REMANUFACTURED WHITE GOODS
Proceedings of FEB Zagreb 10th International Odyssey Conference on Economics and Business, rok: 2019