Project information
Spotřebitelské chování v kontextu cirkulární ekonomiky
- Project Identification
- MUNI/A/1054/2018
- Project Period
- 1/2019 - 12/2019
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Grant Agency of Masaryk University
- Category A
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Economics and Administration
- Ing. Jana Švecová
- Ing. Michal Jirásek, Ph.D.
- doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
- Ing. Radmila Štangová
Cirkulární ekonomika (CE) je ekonomický a průmyslový systém, v rámci kterého dochází prostřednictvím redukce, opětovného využívání a recyklace k celkovému snižování spotřeby energie a produkce odpadů. Nedílnou součástí úspěšného fungování tohoto systému je jeho akceptace ze strany všech stakeholderů. A to včetně spotřebitelů, kteří se však podle několika málo empirických výzkumu zdají být na tuto zásadní změnu nepřipraveni. Cílem tohoto projektu je tak lepší pochopení spotřebitelského chování koncových zákazníků ve vztahu k CE. Prostřednictvím lepšího porozumění jednotlivých motivů a bariér na straně zákazníka lze totiž navrhnout mechanizmus fungování/business modely pro úspěšné fungováním cirkulární ekonomiky daleko efektivněji. Teoretickým východiskem pro realizovaný výzkum jsou „tradiční“ modely spotřebitelského chování rozšířené o nejnovější poznatky v oblasti CE.
Publications
Total number of publications: 2
2019
-
The determinants of consumer behaviour of students from Brno when purchasing organic food
Review of Economic Perspectives, year: 2019, volume: 19, edition: 1, DOI
-
WHAT ABOUT YOUNG GENERATION? THEIR PURCHASE INTENTION TOWARDS REMANUFACTURED WHITE GOODS
Proceedings of FEB Zagreb 10th International Odyssey Conference on Economics and Business, year: 2019