Perspektivy nákupních center v České republice s důrazem na lokalizaci v urbánním prostředí: příklad města Brna

Autoři

KUNC Josef TONEV Petr SZCZYRBA Zdeněk GREPLOVÁ Zuzana

Rok publikování 2012
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Urbanismus a územní rozvoj
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Klíčová slova shopping centres; urban environment; prospects; Brno city; the Czech republic
Popis Nákupní centra jsou velice úspěšným fenoménem současné doby. O jejich expanzi lze v České republice hovořit od konce 90. let a zdá se, že hlavní vlna výstavby se zarazila spolu s počínající ekonomickou krizí v roce 2008. Některá centra mají problémy s odlivem zákazníků a první již také skončila. Trh je do značné míry nasycený a konkurence je velká. Rozhodujícími faktory úspěchu se stávají atraktivní lokalita, vhodný mix nájemců a stále populárnější možnosti zábavy a trávení volného času. Investice budou v dohledné době více směřovat do modernizací a rekonstrukcí starších prodejních jednotek, ale i do nových konceptů, např. typu retail park. Kontroverzní zůstává lokalizace velkých nákupních center mimo urbánní rezidenční prostor, ale i v blízkosti městských center, jež v důsledku odlivu návštěvníků nezřídka ztrácejí svoji obchodní a společenskou funkci.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.