Znalosti v pobočkách nadnárodních společností působících v prostředí ČR

Autoři

BLAŽEK Ladislav KLAPALOVÁ Alena PIROŽEK Petr

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Znalosti pro tržní praxi 2011
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Řízení, správa a administrativa
Klíčová slova multinational company subsidiaries innovation performance knowledge empirical research
Popis Znalosti představují důležitý nástroj konkurenceschopnosti podniku. Obdobně lze charakterizovat jejich význam i v současném podnikatelském prostředí globalizovaných nadnárodních společností. Jak české pobočky využívají znalosti v rámci nadnárodních společností zjistilo empirické šetření z letošního roku. Výběrový soubor 335 společnosti odpovědělo na otázky související s inovační výkonností, se systémem uchovávání znalostí a jejich přenosu v rámci celé skupiny nadnárodní společnosti. V souvislosti s přístupem ke znalostem byla zjišťována lokalizace inovačních aktivit a spolupráce při rozvoji znalostí s externími organizacemi v ČR. Dosažené výsledky představují zajímavý pohled na management znalostí v podmínkách poboček nadnárodních společností působících v ČR. Příspěvek prezentuje část výsledků empirického šetření a to výsledky primární statistické analýzy využívající četnosti odpovědí.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.