Systém pro vzájemné hodnocení studentských textů v předmětu Akademické psaní

Autoři

POLÁČEK Jiří

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference SCO 2011, Sharable Content Objects, 7. ročník konference o elektronické podpoře výuky
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova e-learning; academic writing; peer assessment
Přiložené soubory
Popis Není v silách učitele přečtení stovek či dokonce tisíců studentských textů. Řešením může být opatření, kdy si studenti své texty hodnotí navzájem mezi sebou. Článek pojednává o způsobu realizace a získaných zkušenostech z experimentálního nasazení právě takové metody v e-learningovém kurzu Akademické psaní. Jsou popsány motivační faktory (jak to pomůže lektorům a proč by to mělo být přínosné pro studenty), vstupní předpoklady (co a jak se bude hodnotit) i samotný systém vzájemného hodnocení textů v podobě vlastní webové aplikace. V závěru článek shrnuje nejcennější studentské ohlasy, které odráží plusy a mínusy celého procesu psaní a recenzování, a podává číselný přehled o výsledcích hodnocení.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.