Popis |
Příspěvek shrnuje, jakým způsobem reaguje Centrum jazykového vzdělávání Masarykovy univerzity v Brně na požadavky praxe. V rámci projektu Compact byl proveden průzkum mezi zaměstnavateli v České republice a na základě zjištění byly připraveny kurzy měkkých dovedností v cizích jazycích. Tyto kurzy jsou nabízeny studentům, učitelům, vědeckým i neakademickým pracovníkům a jsou vyučovány buď vyučujícími cizího jazyka, kteří museli získat nové dovednosti, nebo ve spolupráci s odborníky z praxe – psychology a personalisty či dalšími odborníky. Témata kurzů zahrnují interkulturní komunikaci, projektový management, time a stress management, kreativitu, kritické myšlení, videokonferenční dovednosti, řešení konfliktů, vyjednávání, prezentační dovednosti, přípravu na výběrové řízení, akademické psaní aj. Absolventi filologických oborů tak reagují na měnící se požadavky praxe a snaží se v rámci projektové podpory poskytnout snadnější vstup do profesního života budoucím absolventům, poskytují další školení vědeckým i neakademickým pracovníkům a prostřednictvím sdílení zkušeností dochází k obohacení všech účastníků těchto kurzů. Příspěvek shrnuje, jakým způsobem reaguje Centrum jazykového vzdělávání Masarykovy univerzity v Brně na požadavky praxe. V rámci projektu Compact byl proveden průzkum mezi zaměstnavateli v České republice a na základě zjištění byly připraveny kurzy měkkých dovedností v cizích jazycích. Tyto kurzy jsou nabízeny studentům, učitelům, vědeckým i neakademickým pracovníkům a jsou vyučovány buď vyučujícími cizího jazyka, kteří museli získat nové dovednosti, nebo ve spolupráci s odborníky z praxe – psychology a personalisty či dalšími odborníky. Témata kurzů zahrnují interkulturní komunikaci, projektový management, time a stress management, kreativitu, kritické myšlení, videokonferenční dovednosti, řešení konfliktů, vyjednávání, prezentační dovednosti, přípravu na výběrové řízení, akademické psaní aj. Absolventi filologických oborů tak reagují na měnící se požadavky praxe a snaží se v rámci projektové podpory poskytnout snadnější vstup do profesního života budoucím absolventům, poskytují další školení vědeckým i neakademickým pracovníkům a prostřednictvím sdílení zkušeností dochází k obohacení všech účastníků těchto kurzů.
|