Nákupní centra na okraji Brna: nákupní spád a vybrané aspekty nákupního chování

Autoři

KUNC Josef TONEV Petr

Rok publikování 2011
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Popis Vstup nadnárodních maloobchodních řetězců na český trh je jedním ze „symbolů“ transformace hospodářství po roce 1990. Spolu s jejich vstupem začala etapa vytváření se zcela nové maloobchodní sítě. Došlo k zásadnímu posunu v kultuře nakupování u několika generací, trávení volného času v nákupních a zábavních centrech se stalo trendovou záležitostí. Velká nákupní centra mají tendenci vznikat především na okrajích měst (až na výjimky), kde se mohou plošně rozrůstat. Jejich spádové oblasti dosahují několika desítek kilometrů, v případě některých gigantů lze hovořit již o řádu sta kilometrů. V našem příspěvku se zabýváme aktuálními trendy v preferencích nákupního spádu a vybraných nákupních zvyklostí obyvatel volněji vymezené brněnské aglomerace v případě návštěv nákupních center na okraji města. Výsledky a hodnocení jsou podloženy rozsáhlým terénním šetřením v obcích v zázemí Brna.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.