Finding the meaning of emo in youths’ online social networking. A qualitative study of contemporary Italian emo.

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Ekonomicko-správní fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

SEGANTI Francesca Romana ŠMAHEL David

Rok publikování 2011
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj First Monday
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www http://firstmonday.org/htbin/cgiwrap/bin/ojs/index.php/fm/article/view/3197/3021
Obor Písemnictví, mas-media, audiovize
Klíčová slova emo; adolescent; identity; social relations; online community
Popis This paper analyses how young Italians aged 16 to 19 who identify themselves with emo subculture use social network sites (SNSs) in constructing their identity and social relations. Based on a qualitative methodology, the findings supported our hypothesis that SNS are tools to socialise rather than isolate. Emo emerges as a powerful identity mark, which through dissemination in new media provides the foundation for a new sense of subcultural belonging.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.