Východiska a strategie galerijního pedagoga - profese v síti vztahů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | 66. bulletin Moravské galerie v Brně |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Umění, architektura, kulturní dědictví |
Klíčová slova | mediation of art gallery educator visitor |
Popis | Výzkum v rámci dizertační práce postihnul profesi galerijního pedagoga, která se dnes v tuzemském prosředí stává stále častější. Autorka článku kladně hodnotí tento progresivní vývoj, ale upozorňuje rovněž na možná úskalí, která bývají s každým překotným a nekriticky přijímaným rozvojem spjatá. Velký význam vidí v postupné profesionalizaci oboru a ve schopnosti edukátora zvolit ve vazbě na dílo a návštěvníka vhodnou formu zprostředkování. Podrobněji líčí způsob práce Britky Miquette Roberts a vybrané projekty tuzemských umělců, kteří se bez asistence galerijního pedagoga směle obejdou. Cílem výzkumu bylo nastínit profesi galerijního pedagoga zejména z praktického hlediska v rámci pracoviště, kde je edukátor v interakci s řadou dalších odborníků, kteří mohou přispět k optimalizaci vzdělávacího procesu veřejnosti. |
Související projekty: |