Temperamentem a styly učení u středoškolských studentů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2005 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Vývoj a utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | sbornik abstraktů z konference |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | temperament; learning styles; learning style; LSI; TE-ZA-DO |
Popis | Prostřednictvím korelační studie jsme u středoškolských studentů (N=460) zkoumali souvislosti mezi šířeji pojatým temperamentem měřeným dotazníkem TE-ZA-DO (Smékal, 1983) a styly učení, zjišťovanými prostřednictvím české úpravy dotazníku LSI (Mareš, Skalská, 1993). Ukázaly se četné souvislosti mezi temperamentovými dimenzemi a styly učení, ačkoliv hodnoty koeficientů korelace byly obvykle poměrně nízké. Podařilo se replikovat zjištění o souvislosti mezi aktivitou a intencionálními aspekty učení (tzn. vnitřní motivací, vytrvalostí, odpovědností), aktivita se tak jeví jako významný protektivní faktor učení. Překvapivě se ukázalo, že se stejná temperamentová vlastnost (emotivita; primarita) může vztahovat k jiným stylům učení u mužů a žen. |
Související projekty: |