Jesle, vzdělanostní vývoj dětí a otázka budoucích rizik na trhu práce
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Vyžádané přednášky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Přednáška prezentuje výsledky studie ELSPAC, longitudinální studie těhotenství a dětství. Užitím různých statistických metod analyzuje vyčerpávající vzorek všech dětí narozených v letech 1991 a 1992 v Brně a Znojmě, které navštěvují jesle v různé intenzitě ve věku do tří let. Na jednu stranu nenalézáme dostatek evidence k potvrzení pozitivního vlivu jeslí na kognitivní vývoj dítěte. Tento nález platí pro všechny děti obecně, jakožto i pro děti ze stimulačně slabších rodin. Na druhou stranu nenaplňujeme obavu, že příliš mnoho nemateřské péče škodí dítěti po emociální stránce. |
Související projekty: |