Názory učitelů na problematiku nadaných žáků
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Všichni učitelé, kteří se anketního šetření zúčastnili, se přiklánějí k integraci nadaných žáků do běžných tříd. Kolektiv třídy by měl být různorodý; mají v něm být děti chytřejší i děti méně intelektuálně zdatné. Platí to zejména na prvním stupni základní školy; u nadaných žáků druhého stupně základní školy je vhodný přechod na víceletá gymnázia. Pracovat s nadaným žákem v běžné třídě je samozřejmě velmi obtížné, zejména v průměrné třídě s plným počtem studentů. Učitel musí použít další materiály, knihy, zadávat mu úkoly prostřednictvím PC, vyžadovat esejí apod. Je třeba mít kvalitně připraveného pedagoga, který bude maximálně spravedlivý, bude rozumět jednotlivým potřebám svých žáků, rozvíjet jejich schopnosti, podporovat jejich zvídavost, zručnost a nadání. Měl by také včasně rozpoznat takového žáka, kontaktovat rodiče a PPP a společnými silami najít správnou metodu pro rozvíjení dítěte. V systému školství chybí metodika, jak pracovat s nadanými žáky. |
Související projekty: |