Odběratelé, zákazníci (B4)

Autoři

KLAPALOVÁ Alena

Rok publikování 2009
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Popis Kapitola prezentuje výsledky primární analýzy věnované vybraným ukazatelům týkajícím se vztahu podniku k zákazníkům, resp. odběratelům. Sledovanými ukazateli byly uplatňována obchodní strategie, struktura typů zákazníků a jejich podíly na tržbách, stabilita zákazníků dle typů zákazníků, teritorium zákazníků a míra specifičnosti produktů analyzovaných podniků. Nejméně zastoupenou strategií je strategie zacílení se na úzký segment kombinovanou s využitím konkurenční výhody nízkých nákladů. Strategičtí zákazníci tvoří více než polovinu tržeb na úkor ostatních odběratelů. Zakázky financované z veřejných zdrojů představují podíl pouze necelých čtrnáct procent. Strategičtí odběratelé vykazují taktéž i vyšší míru stability než ostatní odběratelé. Převážná většina zákazníků je z regionu a dalšího tuzemska na úkor zahraničních zákazníků. Více než polovina podniků nabízí spíše standardizované produkty než produkty specifické.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.