Důvody angažovanosti v CSR

Autoři

KAŠPAROVÁ Klára BLAŽEK Ladislav

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference Vývojové tendence podniků V: specifický výzkum Katedry podnikového hospodářství.
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Ekonomie
Klíčová slova CSR; reasons for CSR; involvement benefits from CSR activities
Popis Příspěvek se zaměřuje na analýzu a interpretaci dílčí otázky výzkumu realizovaného Katedrou podnikového hospodářství za podpory Centra výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky. Cílem položené otázky bylo zjistit, co je důvodem angažovanosti podniků v CSR aktivitách a jaké je rozložení výskytu jednotlivých důvodů. Dílčím cílem pak bylo zjištění, zda podniky přistupují k CSR aktivitám pouze jako k dalšímu marketingovému nástroji. Následně bylo též sledováno, zda se uváděné důvody překrývají s široce prezentovanými benefity vyplývajícími z CSR aktivit, z čehož by se dle autorky dalo usuzovat, že si podniky tyto benefity uvědomují a nejsou tudíž jen teoretickou abstrakcí. Prezentovaná data vycházejí z výpovědí 206 respondentů, kteří v podnicích nejčastěji zastávali pozici (generálních) ředitelů, odborných ředitelů a jednatelů. Podniky pocházely ze dvou odvětví: stavebnictví a zpracovatelského průmyslu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.