Historický vývoj a současné pojetí inkluzivního vzdělávání

Varování

Publikace nespadá pod Ekonomicko-správní fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

VÍTKOVÁ Marie VAĎUROVÁ Helena VOJTOVÁ Věra

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova integration; inclusion; inclusive education; special education needs; mainstreaming
Popis V souvislosti se vzděláváním, zejména pokud jde o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, jsou stále častěji skloňovány pojmy integrace, inkluze, mainstreaming či vzdělání pro všechny a vzdělání jako právo. Příspěvek na základě výzkumu autorky nastiňuje historické kořeny inkluzivního vzdělávání a jeho ukotvení v mezinárodních a národních dokumentech. Dále vymezuje pojmy integrace a inkluze a poskytuje přehled obecně uznávaných vymezení konceptu inkluzivního vzdělávání.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.