The Relationships of the Slovak and Czech enterprises towards their stakeholders (By semantic selection test)

Název česky Vztah slovenských a českých podniků ke svým stakeholderům (za použití Testu sémantického výběru)
Autoři

PETROVIČOVÁ Janka KAŠPAROVÁ Klára

Rok publikování 2009
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj E + M Ekonomie a management
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Ekonomie
Klíčová slova relationship marketing; stakeholders; enterprises; semantic selection test; attitudes
Popis Vztah podniku nejen se zákazníky ale také s ostatními typy stakeholderů je nezbytným zájmem podniku a vyžaduje pečlivé řízení. Některé vztahy jsou krátkodobé a relativně nedůležité, zatímco jiné jsou velmi pevné a trvalé. Výběr a budování správného typu vztahu není jednoduché a znalost o vnímání obou patrnerů v diadickém vztahu může být dobrým základem pro minimalizaci vzájemných bariér a může tak přispět k zlepšení vztahu. Cílem tohoto příspěvku bylo analyzovat emocionální složku postoje zástupců slovenských a českých podniků, která odráží jednu dimenzi vztahu. Pro odhalení této složky postoje byla použita korespondenční analýza. Z analýzy vyplynulo, že emocionální složka postoje respondentů vůči jednotlivým typům stakeholderů se příliš ve zkoumaných státech neliší.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.