Tvořivost u dětí s uměleckými zájmy

Varování

Publikace nespadá pod Ekonomicko-správní fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

PAVLÍKOVÁ Eva ŠKARKOVÁ STOJANOVÁ Lenka

Rok publikování 2009
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Popis Příspěvek se zabývá identifikací tvořivosti u 11 až 12 letých dětí, které provozují umělecké zájmy: divadelní soubory, pěvecké sbory, folklórní soubory nebo se věnují organizované výtvarné činnosti. Výzkum je součástí projektu NIPOS Praha (2002-2008). Použité metody: Test hravé tvořivosti (THT) VERBTVOR (Guilfordovými verbálními subtesty). Zabýváme se souvislostí umělecké a psychologicky definované tvořivosti na vzorku N=361. Předběžné výsledky: Souvislost umělecké tvořivosti a psychologické tvořivosti je v této studii malá. Použité metody pravděpodobně neumožnily respondentům zcela uplatnit specifika tvořivosti vzhledem ke svému uměleckému zaměření. Nejvíce nápadů v THT produkovali dle předpokladu výtvarníci, ve VERBTVORU herci, nejvíce originálních nápadů měli v obou testech herci. Jediný statisticky signifikantní rozdíl: děvčata mají větší produkci nápadů (fluenci) oproti chlapcům, nápady chlapců jsou však častěji originální, bez ohledu na druh uměleckého zájmu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.