Hodnotová dimenze vzdělávání a ekologická odpovědnost
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Autorka poukazuje na možnosti uvádění dítěte do světa významů a hodnot pod zorným úhlem utváření jeho vztah k přírodě. Stať prezentuje výsledky výzkumu a vychází z faktu, že nová interpretace obsahu a pojetí vzdělávání zvýrazňuje axiologickou dimenzi. Zamýšlí se nad propřírodní orientací vzdělání, která umožní nejen hodnotové cítění a komplexní myšlení uctivé k přírodě, ale i studium člověkem vytvářené kultury. Konkretizaci hodnotových zřetelů školního kurikula provádí učitel, kompetentní zprostředkovávat poznání o přírodě a kultuře, o smysluplnosti a významech lidského chování a aktivit a vhodně motivovat a funkčně propojit cíle afektivní s kognitivními. Proto je zařazeno pojednání o hodnotové kompetenci učitele a možnostech jejího utváření. |
Související projekty: |