Proč podporovat spolupráci vysokých škol s odběratelskou sférou. Realizace praxí, stáží a projektů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2008 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Praxe a stáže studentů vysokých škol |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Ekonomie |
Klíčová slova | praxis; internships; projection activities; competitiveness; Lisbon strategy;universities; employement sector |
Popis | Realizace praxí, stáží a projektových aktivit na vysokých školách se od přijetí důležitých evropských strategických dokumentů (např. Lisabonská strategie či Boloňská deklarace) stala předmětem zájmu všech vysokých škol v České republice včetně těch, které se doposud touto problematikou vážně nezabývaly. Jednalo se o školy univerzitního typu s humanitním zaměřením studijních programů. Na rozdíl od vysokých škol technického zaměření, které praxe či stáže měly ve svých studijních programech tradičně zařazeny. Lisabonská strategie a Boloňská charta se tak staly spouštěcím mechanismem pro zavádění tohoto vzdělávacího segmentu do svých studijních programů. Vysoké školy tak učinily významný krok ke zvyšování konkurenceschopnosti absolventů, kdy pro tyto potřeby byla alokována i významná část evropských fondů v programovém období 2007 2013. Text příspěvku má charakter diskusní platformy s využitím poznatků jeho autorů s inovačními aktivitami i využívání praxí, stáží a projektových aktivit pro zvyšování konkurenceschopnosti vysokých škol v ČR i v zahraničí. |
Související projekty: |