Hedonic Price Method: Racionality of Usage in the Czech Republic shown on example of surface winning

Název česky Metoda hedonického oceňování - racionalita využití v ČR na příkladu povrchové těžby
Autoři

SOUKOPOVÁ Jana

Rok publikování 2008
Druh Článek ve sborníku
Konference Sustainable accounting and reporting on micro-economical and macro-economical level
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Ekonomie
Klíčová slova Hedonic price method; rationality; non-market methods; price; value
Popis Oceňování jakéhokoli statku (věci, služby) se uskutečňuje obvykle srovnáváním nabídky a poptávky, tedy srovnáváním nákladů na vytvoření statku (ceny nabídky) s očekávaným prospěchem z jeho užití (cenou poptávky). Toto srovnávání se provádí u většiny statků v soukromém sektoru. Mnohem obtížnější je však oceňování těch statků, pro něž trhy neexistují (nebo jsou nedokonalé), jako je tomu v případě řady statků a služeb životního prostředí. Pro oceňování těchto environmentálních zdrojů a ale také pro oceňování škod na životním prostředí a ztrátách těchto environmentálních zdrojů se používají metody mimotržního oceňování.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.