Jazykové portfolio pro Rusko jako nástroj hodnocení a rozvíjení žáka
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2007 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V lednu roku 2000 byla v Rusku přijata Koncepce nové struktury a obsahu všeobecného vzdělávání, jež klade důraz na získání klíčových kompetencí v intelektuální, občansko-právní, komunikativní, informační, sociální i každodenní sféře. Nedílnou součást obsahu vzdělávání představují cizí jazyky a informační technologie. Od 2. třídy základní školy se v Ruské federaci zavádí povinná výuka cizího jazyka. V příspěvku je věnována pozornost tématům: proces standardizace vzdělávání, úkoly a cíle jazykového vyučování, vytváření vhodných podmínek pro novou koncepci v rámci školního prostředí, posílení role sebevzdělávání, sebereflexe, motivace, důraz na žákovskou autonomii, jazykové portfolio, typy portfolia, Evropské jazykové portfolio, jazykové portfolio pro Rusko a jeho součásti, první zkušenosti a ohlasy na užívání jazykového portfolia v Rusku. |
Související projekty: |