Možnosti otevřeného technologického řešení kontextové kartografické vizualizace

Varování

Publikace nespadá pod Ekonomicko-správní fakultu, ale pod Přírodovědeckou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KOZEL Jiří

Rok publikování 2007
Druh Článek ve sborníku
Konference Súčasné trendy v kartografii: Zborník referátov 17. kartografickej konferencie
Fakulta / Pracoviště MU

Přírodovědecká fakulta

Citace
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Klíčová slova Contextual cartographic visualization; adaptive cartography; cartographic visualization; technology; interoperability; WMS; SLD
Popis Díky prostředkům současné elektronické kartografie lze z prostorových dat generovat mapy ve velmi krátkém čase. Tím se otevírá cesta k vyššímu stupni interakce mezi mapou a uživatelem a zároveň i k přizpůsobení mapy patřičnému kontextu. Kontextem se rozumí soubor charakteristik a aspektů, které úzce souvisejí s účelem mapy, uživatelskými potřebami a zvyky, situací, zobrazovacím zařízením aj. Elektronické mapy se kontextu přizpůsobují především změnou svého obsahu, náplně, symboliky, stupněm generalizace atd. Celý tento proces se označuje jako kontextová kartografická vizualizace. Příspěvek se zabývá možnostmi otevřeného technologického řešení kontextové kartografické vizualizace. Přestože kontextovou karografickou vizualizaci zatím nelze řešit stoprocentně standardizovanou cestou, existují způsoby, jak při tomto procesu využít současných standardů. Při hledání vhodného řešení je proto kladen důraz na dodržování stávajících standardů organizace Open Geospatial Consortium, především Web Map Service (WMS) a Styled Layer Descriptor (SLD), na programovou nezávislost a přenositelnost celého řešení. Příspěvek byl zpracován jako součást řešení Výzkumného záměru MSM0021622418 Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR s názvem "Dynamická geovizualizace v krizovém managementu".
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.