Vývoj kognitivních schopností dětí školního věku
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2007 |
Druh | Prezentace v oblasti VaV (AV tvorba, WEB aplikace apod.) |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Prezentovaný výzkum je součástí mezinárodního projektu ELSPAC (The European Longitudinal Study of Pregnancy and Childhood). Výzkum byl zaměřen na kvantitativní změny v úrovni verbální a neverbální inteligence v mladším školním věku.Metody: 1)WISC-III - Wechslerova inteligenční škála pro děti, česká úprava 3. britského vydání, 2)Dotazník pro matku a Dotazník pro otce. Závěry: 1. Pohlaví nemá na úroveň intelektových schopností podstatnější vliv, projevuje se pouze na úrovni dílčích subtestů. 2. Věk rodičů nemá rovněž podstatnější vliv na úroveň intelektových schopností jejich dětí, zjistili jsme pouze dílčí efekt věku otce na verbální inteligenci dětí ve věku 8 let. 3. Vzdělání matky má podstatný vliv na úroveň intelektových schopností jejího dítěte – tento vliv je silnější ve verbální než performační složce inteligence. 4. Sourozenecké konstelace a počet sourozenců v rodině ovlivňují verbální složku inteligence, avšak tyto proměnné jsou pravděpodobně v interakci s dalšími vlivy. |
Související projekty: |