Virtual attractivity and partner selection on the Internet

Varování

Publikace nespadá pod Ekonomicko-správní fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Interpersonální atraktivita ve virtuálním prostředí
Autoři

VESELÁ Martina ŠMAHEL David

Rok publikování 2006
Druh Článek ve sborníku
Konference Cyberspace 2005
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova interpersonal attraction;Internet;computer-mediated-communication;similarity
Popis Předmětem výzkumu byla interpersonální atraktivita ve virtuálním prostředí. Cílem kvalitativního výzkumu bylo rozpoznat kritéria, podle kterých si uživatelé na internetu vybírají své komunikační partnery. Za tímto účelem bylo realizováno 7 rozhovorů s aktivními uživateli internetu ve věku 19 až 35 let. Při analýze bylo využito metod a postupů zakotvené teorie. Výsledky výzkumu ukazují, že respondenti za virtuálně atraktivní považují: podobnost, zajímavost, kreativitu, inteligenci, schopnost používat slova a jazyk, smysl pro humor a virtuální charisma. Naopak pasivita, nepřiměřený exhibicionismus a agresivita atraktivitu snižují. Jako nejvýznamnější činitel se ukázala být podobnost, neboli míra sdílených zájmů, postojů, názorů či hodnot.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.