Maladaptace dětí v prostředí základních škol
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2005 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Heller, D., Procházková, J., Sobotková, I. (Eds.). Psychologické dny 2004: Svět žen a svět mužů. Polarita a vzájemné obohacování. Sborník z konference Psychologické dny Olomouc 2004. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | symptoms of maladaptation; school achievement; intelligence; achievement motivation; externalistic attribution; internalistic attribution |
Popis | Na vzorku 483 žáků základních škol bylo v rámci širšího výzkumného projektu zjišťováno, jaké jsou souvislosti mezi symptomy maladaptace, vybranými osobnostními vlastnostmi a školní výkonností. Ukázalo se, že zhoršený školní výkon maladaptovaných žáků často neodpovídá jejich intelektové kapacitě a že pro tyto žáky jsou rovněž typické nízká výkonová motivace, externalistické atribuce a snížené přijímání odpovědnosti za vlastní chování. Při pokusech modifikovat chování maladaptovaných žáků by cílem mělo být dovést je k internalistickým atribucím a přijetí odpovědnosti za své chování, čímž by se do značné míry ovlivňovala i jejich motivační struktura. |
Související projekty: |