Příběhy psané jednáctiletými dětmi
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2005 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | HELLER, D.; PROCHÁZKOVÁ, J.; SOBOTKOVÁ, I. (ed.). Psychologické dny 2004 : sborník příspěvků z konference |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | Story; emotion; family. |
Popis | V Centru výzkumu vývoje osobnosti a etnicity se v rámci longitudinálního výzkumu zabýváme příběhy napsanými jedenáctiletými dětmi. V průběhu komplexního vyšetření dostávají děti za úkol napsat příběh o stromu, který právě nakreslily. Analýza textů principiálně vychází ze srovnání textů mezi sebou a z jejich porovnání s údaji, které máme o autorech k dispozici z jiných metod. Polarita mužské a ženské role je v příspěvku nahlížena ve dvou rovinách: v hledání odlišností mezi texty jedenáctiletých dívek a chlapců, a dále v hledání souvislosti mezi rodinným prostředím resp. výchovným působením otce a matky a charakteristikami textů. Obě zmíněné roviny jsou předmětem statistické analýzy. |
Související projekty: |