Některé problémy pedagogických pracovníků mateřských škol ve vztahu k multikulturnímu vzdělávání.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2005 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Vývoj utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech (ed. Petr Macek a Jiří Dalajka) |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | multicultural education; grand school; education; bias |
Popis | Příspěvek shrnuje výsledky výzkumné sondy, která si klade z cíl identifikovat základní problémy, týkající se vztahu učitelek v mateřských školách (dále jen MŠ) k romským dětem a rodinám - na straně jedné a na straně druhé popsat problémy, se kterými se setkávají romští rodiče, jejichž děti jsou předškolního věku a buď navštěvují nebo nenavštěvují MŠ. Příspěvek zhrnuje poznatky získané z dotazníku určeného pedagogickým pracovnicím v mateřských školách a zjištění z rozhovorů s rodiči. Na základě získaných informací navrhujeme postupy, jak získávat zájem romských rodin o předškolní vzdělávání, a také postupy na přípravu vybraných mateřských škol a jejich pedagogických pracovníků na multikulturní výchovu. |
Související projekty: |