Vyjádření emocí v textech 11- a 13 letých
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2005 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Vývoj utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech (ed. Petr Macek a Jiří Dalajka). |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | emotion; story |
Popis | V rámci longitudinální studie Elspac jsme se zabývali analýzou textů, které jedenáctiletí napsali o vlastních kresbách stromu. Ukázalo se, že rodinné prostředí, hodnocené dítětem pomocí "Dotazníku pro zjišťování způsobu výchovy v rodině"(Čáp, Boschek 1994), souvisí s kvalitou emocí, které jsou v textech explicitně vyjádřeny. S odstupem dvou let jsme stejné děti požádali o napsání odlišného textu - příběhu nebo zážitku z vlastního života. Tyto příběhy jsme hodnotili podle stejných kriterií jako dříve zpracovávané texty. Příspěvek porovnává vybrané vlastnosti obou textů. Vztahy zjištěné v jedenácti letech se ve třinácti letech nepodařilo replikovat. |
Související projekty: |