Metafora klimatu ve školním prostředí a žákovské hodnocení učitelů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2003 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Psychológia a patopsychológia |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.elis.sk/ |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | school research; social climate; clasroom climate; students evaluation of education |
Popis | V přehledové studii opírající se především o anglicky psanou literaturu se autoři zabývají významnými tématy současné pedagogické psychologie: sociálním klimatem třídy a školy á študentským hodnocenim učitelů a kvality výuky. Upozorňuji na komplexnost těchto jevů a diskutují pojem "kompozitní proměnné", který se jim však nezdá výstižný. Uvádějí několik možných pristupů ke studiu klimatu školní třídy. Z postojů žáků (studentů) ke škole se soustřeďují na to; jak hodnotí své učitele a kvalitu výuky. Rozebirají faktory, které toto hodnocení ovlivňují: Konstatují, že v našich podmínkách jsou žáci ve svých hodnoceních školy ovlivněni predevším děním ve vlastní třídě; nemají většinou dost prostoru na vytváření diferencovanějších postojů. |
Související projekty: |