B2B - situace a výhledy v ČR

Logo poskytovatele
Autoři

KRIŠTOF Martin

Rok publikování 2002
Druh Článek ve sborníku
Konference Ekonomika firiem 2002
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Ekonomie
Klíčová slova B2B; e-komerce; tržiště; ebusiness
Popis Průměrná česká výrobní společnost získává v současné době prostřednictvím elektronických transakcí typu B2B přibližně 1,1 % svých příjmů. Pro srovnání - společnosti Evropské unie (ve všech sektorech) prostřednictvím elektronických transakcí typu B2B průměrně získávají přibližně 4,5 % svých příjmů. Pokud se podaří překonat nejzávažnější překážky blokující rozvoj elektronického podnikání v České republice, zejména převod finančních prostředků přes Internet, mohl by objem internetových transakcí typu B2B v českém průmyslovém sektoru podle společnosti PricewaterhouseCoopers do roku 2003 dosáhnout 8 miliard Kč ročně a přiblížit se tak zemím EU a celosvětovému průměru.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.