Aplikace faktorů efektivnosti ve vybraném odvětví veřejného sektoru-školství
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2001 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Článek se zabývá školstvím jako dalším vybraným odvětvím, na kterém se demonstrují teoreticko-metodologické závěry (rozvoj vzdělání jako priorita současné vlády, evropská myšlenka vzdělanosi společnosti). Školství jako podstatná část reformy veřejné správy se dostává do působnosti krajské samosprávy. Studie se orientuje na analýzu faktorů efektivnosi studia, sitě škol, stupňů škol, prostupnost škol, optimální počty studenů z populace, kvalita vzdělávání, vzdělávání učitelů. Vzdělávání také souvisí s insitucionální podporou podnikání v regionu. Pojetí a změny ve vzdělání mají svůj kontext rovněž s procesy evr. integrace. Kapitola vyúsťuje do závěrů pro koncepci vzdělávácí politiky v regionu. |
Související projekty: |