Školní úspěšnost žáků mladšího školního věku - možnosti predikce
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2000 |
Druh | Prezentace v oblasti VaV (AV tvorba, WEB aplikace apod.) |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Tento příspěvek shrnuje poznatky získané v průběhu dvouletého longitudinálního výzkumu uskutečněném v letech 1999 až 2000 v Brně Katedrou psychologie FSS MU za podpory British Know How Fund. Hlavním cílem projektu bylo zjistit současné vývojové zvláštnosti dětí mladšího školního věku ze znevýhodněného sociokulturního prostředí, zvláště těch, jejichž mateřštinou není český jazyk a přispět tak k diskusi o vytváření odpovídajícího způsobu výchovně vzdělávací práce s těmito dětmi. Výzkum zahrnoval 370 žáků druhých tříd a o rok později stejných žáků ve třetích třídách dvanácti škol (z toho čtyř zvláštních) v centrální části Brna. Příspěvek shrnuje poznatky získané v první části našeho projektu. V ní jsme se pokusili výzkumně prostudovat prediktivní validitu různých indikátorů školního úspěchu na vzorku dětí druhých a (o rok později) třetích tříd základních a zvláštních škol, a to dětí pocházejících jak ze znevýhodněného sociokulturního prostředí, tak z prostředí, které sociokulturně znevýhodněné není. |
Související projekty: |