Motivation, autonomous learning, plurilingualism: students as YouTubers.
Název česky | Motivace, autonomní učení, plurilingvismus: studenti v roli youtuberů |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2024 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | ČERVENKOVÁ, Marie, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO a Monika ŠEVEČKOVÁ. Motivation, autonomous learning, plurilingualism: students as YouTubers. Online. In Sabina Gola (ed.), Kateřina Sedláčková (ed.), Beatriz Calvo Martín (ed.), Romain Racine (ed.), Alessandra Keller-Gerber (ed.). Compétences plurilingues : perspectives et actions / Plurilingual competencies: perspectives and actions. 1. vyd. Brno: Masaryk University Press, 2024, s. 37-54. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0562-2024. |
Popis | V této kapitole představujeme výsledky didaktického experimentu, který jsme uskutečnili v akademickém roce 2021/2022 s?63 studenty španělštiny, francouzštiny a ruštiny v kurzech cizích jazyků na úrovni B1+/B2 na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity v České republice. Kladli jsme si otázku, zda, jak a za jakým účelem studenti sledují kanály youtuberů a jak bychom my (a naši studenti) mohli využívání těchto videoobsahů dále integrovat do výuky cizích jazyků. Předpokládali jsme, že studenti sledují především videa v angličtině. Hlavním cílem projektu bylo tedy zdůraznit roli YouTube jako užitečného nástroje pro učení se dalším cizím jazykům. Dále jsme si kladli za cíl umožnit studentům procvičovat jejich vícejazyčnou kompetenci a zároveň prostřednictvím tvorby videí a titulků rozvíjet kolaborativní učení. |