Posílení plurilingvního povědomí ve třídě LSP (business)

Varování

Publikace nespadá pod Ekonomicko-správní fakultu, ale pod pracoviště Centrum jazykového vzdělávání. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

DE AZEVEDO CAMACHO Veronika ČERVENKOVÁ Marie ŠEVEČKOVÁ Monika

Rok publikování 2024
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Centrum jazykového vzdělávání

Citace
Popis Příspěvek představuje didaktický projekt zaměřený na rozvoj plurilingvních dovedností a interkulturního učení, určený pro studenty Ekonomicko-správní fakulty MU v kurzech druhého cizího jazyka s výstupní úrovní B2. Projekt je výsledkem snahy o kontinuální začleňování těchto prvků do učebních osnov v souladu s doporučením Rady Evropy vládám členských zemí (2022, Význam vícejazyčného a interkulturního vzdělávání pro demokratickou kulturu, https://rm.coe.int/prems-013522-gbr-2508-cmrec-2022-1-et-expose-motifs-couv-a5-bat-web/1680a967b4, s. 9), které klade důraz na vícejazyčné a interkulturní vzdělávání, jazykovou a kulturní rozmanitost a rozvoj jazykového vzdělávání a vícejazyčného repertoáru jednotlivců. Takto formovaní absolventi budou vybaveni jazykovými a kulturními prostředky potřebnými pro fungování v různých oblastech globalizovaného světa. Projekt zahrnuje studenty kurzů LSP ve čtyřech jazycích – obchodní němčině, ruštině, španělštině a francouzštině – a je rozdělen do dvou částí. V přípravné fázi jsou studentům jednotlivých jazyků nabídnuty senzibilizační aktivity na téma vícejazyčného učení (např. práce s internacionalismy a metaforickými výrazy napříč jazyky). V realizační fázi studiem jazykových verzí webových stránek vybraných nadnárodních společností nebo franšíz dvojice/trojice studentů z různých jazyků analyzují podobnosti a také rozdíly související s kulturními specifiky cílové skupiny. Následně týmy studentů studujících stejný jazyk navrhnou plakát a slogan na dané obchodní téma a v poslední fázi vytvoří komentář k vybraným plakátům svých spolužáků. Cílem projektu je vést studenty k využití jejich vícejazyčného potenciálu a k zamyšlení nad interkulturními rozdíly v oblasti marketingu, přičemž práce v týmech umožňuje také rozvoj mediačních dovedností a spolupráce. Účastí v projektu si studenti prohloubí svůj jazykový potenciál, rozšíří své měkké dovednosti a posílí svou zaměstnatelnost.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.